Kennedy Arkaden HDR 8

Café til alle tider

Espresso House i Kennedy Arkaden er igen i omdrejninger

– Stemningen er hyggelig og intim, lyset afdæmpet uden at være dunkelt og farverne tonet i nuancer, der umiddelbart associerer til kaffe. Jo, der er tænkt over detaljerne hos Espresso House. Den nye afdeling i Kennedy Arkaden i Aalborg er ingen undtagelse. Her er der atter gang i aktiviteterne efter en lang corona-nedlukning i foråret. Distriktschef hos Espresso House i Nordjylland, Mads Holmgaard glæder sig over, at det nu igen er muligt at byde gæsterne indenfor. – Det har vi ventet på. Vi mener selv, at vi har et rigtig godt produkt. Caféen åbnede i fjor, men på grund af restriktionerne har vi kun i perioder kunnet holde åbent. Og vi kan sagtens mærke, at gæsterne har savnet muligheden. I de første uger efter åbningen har der været ganske travlt, forklarer Mads Holmgaard.

Svensk kæde
Espresso House er svensk af oprindelse. Kæden er dog spredt over hele Norden med over 250 caféer. I Danmark er der omkring 70 af slagsen og der kommer stadigt nye til. – Vi vil meget gerne åbne flere.

 Vi har fem caféer i Aalborg og er efterhånden godt repræsenteret i de store danske byer. Vores strategi går i retning af også at åbne i de lidt mindre byer, fortæller Mads Holmgaard og fortsætter: – Vores caféer henvender sig til alle aldersgrupper, og derfor har vi også en berettigelse udenfor de store studiebyer. Her i Kennedy Arkaden er vi så privilegerede, at der er rigtig mange pendlere. De drager i stort omfang nytte af vores tilbud. Men vi har også mange helt almindelige handlende, der kommer indenfor, ligesom der er en synergieffekt i, at biografen er her. Mange benytter vores café enten før eller efter filmen, beretter distriktschefen, der har en fortid i telebranchen.

– Det er noget helt andet, end det jeg kommer fra. Men jeg nyder omgangen med vores ansatte. Vi gør en stor dyd ud af at skabe gode arbejdspladser med mulighed for sparring, udvikling og karriere. Og så synes jeg, det er spændende at bidrage til udviklingen af vores koncept, siger Mads Holmgaard.

Masser af nye produkter
Dynamikken hos Espresso House skinner også igennem i produktudviklingen. Der dukker hele tiden nye fristelser op på menukortet, og mens kaffe fortsat er den bærende del, så nyder Espresso House stadig større efterspørgsel på brødprodukterne.

– Vi prøver at ramme bred. og vi stræber efter at være kundernes foretrukne spisested hvad enten det drejer sig om morgenmad, frokost eller middagsmåltid. Så vi varierer udvalget hele dagen med alt fra sandwiches og baguettes til tærter, salater og kager. Vi har desuden et bredt sortiment af veganske produkter i vores menukort, konstaterer Mads Holmgaard.
På kaffesiden er udviklingen ikke mindre imponerende. Snesevis af varianter fra de helt klassiske til nye eksperimenterende kaffeprodukter kan nydes hos Espresso House, der i øvrigt selv fremstiller mange af råvarerne. – Vi gør en stor dyd ud af at sikre vores gæster den bedst mulige smagsoplevelse. Og så er værdier som klimabevidsthed og bæredygtighed også centrale i vores produktion, fastslår distriktschefen.

Plads til alle
Ikke meget er således tilfældigt, når man slår sig ned hos Espresso House. Der er tænkt over alt fra lamper og stole til konsistensen i brødet og farven på kaffen. Det er dog alt sammen ud fra en betragtning om, at gæsten er i centrum og fortjener den bedste oplevelse. Ifølge Mads Holmgaard bidrager det stramme koncept i sidste ende til at skabe en afslappet atmosfære. – Vi ved, hvad vi kan og vi ved, at vores produkter smager ens uanset, hvilken af vores caféer du besøger.

Så kan vi meget bedre koncentrere os om at skabe en god oplevelse for gæsterne. Det synes jeg i al beskedenhed, at vi er rigtig gode til. Hos Espresso House er der plads til alle, hvad enten man kommer her for at nyde sin morgenkaffe eller om man holder møde med forretningsforbindelser, lyder det fra Mads Holmgaard.